كمكمك كمكمك .

كمكمك

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

cc0_p1.jpg

يكي از مهم ترين اركان چيدمان خانه هاي ايراني پرده است كه هميشه خانم ها به آن توجه ويژه اي داشته و دارند.

پرده عنصر اصلي در طراحي دكوراسيون داخلي منزل بوده و مي تواند تركيبي از رنگ ها و مدل هاي گوناگوني را به تناسب ساختمان و وسايل منزل داشته باشد.

انتخاب درست پرده از لحاظ رنگ، مدل و جنس پارچه و تناسب آن با ساير لوازم منزل جلوه بسيار زيبايي به خانه شما مي دهد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي نكات مهمي كه هنگام انتخاب پرده بايد مد نظر قرار دهيد، بپردازيم.

از آن جايي كه امروزه افراد با كمبود وقت مواجه هستند ديگر مانند گذشته زمان كافي براي خريد كردن نداشته و اكثر كارهاي خود را از طريق اينترنت و فضاي مجازي انجام مي دهند. از اين رو ما در وب سايت آقاي پرده شرايطي را فراهم كرده ايم كه شما بتوانيد تنها از طريق تماس يا پيام با كارشناسان فروش ما ارتباط بگيريد؛ تيم مشاوره ما به منزل يا محل كار شما مراجعه مس كنند و شما مي توانيد با نمونه پارچه هاي مختلف آشنا شده و از پيشنهادات و راهنمايي هاي تيم حرفه اي و باتجربه آقاي پرده استفاده كنيد.

ubic_p2.jpg

نكته اي كه بايد هميشه در انتخاب پرده به آن دقت داشته باشيد اين است كه پرده اي كه مي خواهيد انتخاب كنيد بايد با چيدمان و دكوراسيون خانه شما همخواني داشته باشد.

انتخاب مدل و رنگ پرده نشان دهنده حال هواي منزل شما و ساكنان آن است؛ پس تا آن جا كه ممكن است و با ساير عناصر دكوراسيون منزل شما همخواني درد، از مدل هاي شاد و رنگ هاي روشن استفاده كنيد. در ادامه به 10 نكته طلايي كه حين انتخاب پرده بايد به آن ها توجه كنيد، مي پردازيم:

1-اندازه گيري پرده نياز به تخصص دارد و اگر شما تجربه اين كار را نداريد حتما از افراد حرفه اي استفاده كنيد. زيرا ابعاد پرده در اجرا به شدت مهم است و ابعاد درست زيبايي پرده را دو چندان مي كند.

2-اگر احساس مي كنيد كه تعداد پنجره هاي منزل شما كافي نيست، حتما از پرده هايي با جنس تور و حرير استفاده كنيد تا نور كافي در منزل داشته باشيد. هنگام خريد پرده پذيرايي اگر به سراغ پارچه هاي توري يا حرير مي رويد به كيفيت پارچه دقت داشته باشيد؛ چرا كه اين پارچه ها درجه بندي كيفي مختلفي دارند و پارچه هايي كه از الياف مصنوعي تشكيل شده اند كيفيت پايين تري داشته و مناسب اين فضا نيستند.

3-اگر پنجره هايي با ابعاد بزرگ داريد و نگران پوشيده شدن بخش زيادي از ديوارها هستيد، مي توانيد از تورهاي تقريبا هم رنگ ديوارها استفاده كنيد. در اين مورد نيز از تجربه افراد متخصص استفاده كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

4-فضاي داخلي منزل چهار ركن اساسي دارد؛ سقف، ديوار، كف و مبلمان. اما دقت داشته باشيد كه بهتر است در چيدمان نهايي يكي از اين عناصر را به عنوان عنصر اصلي و ساير عناصر را براي تقويت ديگر موارد در نظر بگيريد.

5-در انتخاب مدل پرده دقت كنيد كه نور را به اندازه كافي تامين كند؛ مدل هاي زيادي هستند كه امكان تنظيم نور عبوري را در اختيار شما قرار نمي دهند و همين نكته مي تواند تاثير منفي در دكوراسيون منزل شما داشته باشد.

6-يكي از پرسش هايي كه همواره در انتخاب پرده ها مطرح مي شود اين است كه آيا پرده پارچه اي در كنار پرده كركره اي مي تواند قرار بگيرد يا خير؟ درست است كه در نگاه اول اين دو مدل پرده با هم تفاوت دارند، اما شايد برايتان جالب باشد كه اهالي فن اين حوزه معتقد هستند كه اين دو مدل پرده به شرط آن كه به درستي در كنار هم قرار بگيرند مي توانند جلوه خاصي داشته و به زيبايي محيط بيفزايند.

 

7-يكي ديگر از نكاتي كه از جانب متخصصصان اين حوزه توصيه نيز مي شود اين است كه براي مكان هايي كه قصد استراحت در آن را داريد از پرده هاي شيد و زبرا استفاده كنيد. زيرا اين پرده ها قابليت كم و زياد كردن نور را دارند. به اين نكته توجه كنيد كه خريد پرده زبرا و انتخاب طرح و رنگ متناسب با فضا و دكوراسيون داخلي با توجه به تنوع زياد اين مدل از پرده هميشه كار سختي بوده و بايد حتما از تجربه و راهنمايي فروشندگان استفاده كنيد و از آن ها بخواهيد تا نمونه كارهاي مختلف را به شما نشان دهند و با كمك آن ها بهترين گزينه را انتخاب كنيد.

8-يكي از دغدغه هاي اصلي در انتخاب پرده اندازه قد آن است. البته اين موضوع كاملا به سليقه شخصي شما بستگي دارد؛ چرا كه مي توان به هر ميزان قد پرده را در نظر گرفت. به طور مثال انتهاي پرده هم سطح زمين باشد يا اينكه مقداري روي زمين كشيده شود.

9-براي حاشيه پرده و نصب چوب پرده 2.5 سانت در نظر بگيريد. اين اندازه باعث شكيل تر شدن پرده شما مي شود.

10-نكته آخر اينكه هميشه پرده را در بالاترين حد نسبت به سقف نصب كنيد؛ اين كار سبب مي شود تا طرح و مدل پرده به خوبي نمايان شده و زيبايي پرده چند برابر شود.

منبع: شفقنا


برچسب: نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۲۳:۱۹ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :