كمكمك كمكمك .

كمكمك

آماده سازي خودرو براي سفر

آماده سازي خودرو براي سفر

سفر با خودرو يكي از راه‌هاي لذت بخش و محبوب براي تفريح و گردش است. اما براي اين كه سفر شما با خودرو به خوبي پيش برود و از هرگونه مشكل و خطر جلوگيري شود، بايد خودروي خود را قبل از حركت به درستي آماده كنيد. در اين مقاله به شما نكاتي را براي آماده سازي خودرو براي سفر مي‌گوييم.

بررسي فني خودرو

قبل از هر سفر، بايد خودروي خود را به يك مكانيك معتبر ببريد و تمام قطعات فني آن را بررسي كنيد. اين شامل چك كردن سطح روغن، آب رادياتور، فشار لاستيك‌ها، تنظيم ترمز‌ها، عملكرد باطري، روشنايي چراغ‌ها، صداي عجيب موتور و … است. همچنين بايد تاريخ تعويض قطعات مصرفي مانند فيلتر هوا، فيلتر روغن، شمع، تسمه تايم و … را نگاه كنيد و در صورت نياز آن‌ها را تعويض كنيد. اين كار باعث مي‌شود خودرو شما در حالت بهينه باشد و احتمال خراب شدن آن در سفر كاهش يابد.

تجهيزات اضطراري

حتي اگر خودرو شما در حالت فني عالي باشد، همچنان ممكن است در سفر با مشكلات و حوادث ناخواسته روبرو شويد. براي همين، بايد هميشه تجهيزات اضطراري را در خودرو داشته باشيد. اين تجهيزات شامل جعبه كمك‌هاي اوليه، چراغ قوه، آچار، پنچ، پمپ هوا، تاير يدك، دارو‌هاي شخصي، آب و غذاي خشك و … است. اين تجهيزات به شما كمك مي‌كنند تا در صورت بروز هرگونه مشكل فوراً عكس العمل نشان داده و جان خود و سرنشينان خود را حفظ كنيد.

نقشه و مسيرياب

براي اين كه سفر شما با خودرو روان و بدون گم شدن و اضافه رفتن باشد، بايد نقشه و مسيرياب خود را همراه داشته باشيد. اين مي‌تواند يك نقشه كاغذي، يك دستگاه مسيرياب الكترونيكي يا يك برنامه مسيرياب روي تلفن همراه شما باشد. اين ابزارها به شما كمك مي‌كنند تا به راحتي مسير خود را پيدا كنيد و از جاده‌هاي مناسب و امن استفاده كنيد. همچنين بايد قبل از سفر، مسير خود را بررسي كنيد و از وضعيت جاده‌ها، ترافيك، آب و هوا، پمپ بنزين، تعميرگاه و … مطلع شويد.

بارگذاري مناسب

براي اين كه سفر شما با خودرو راحت و امن باشد، بايد به نحو مناسب بارگذاري كنيد. اين يعني بايد تنها چيزهاي ضروري و مورد نياز خود را ببريد و از حمل بار اضافي خودداري كنيد. بار اضافي باعث مي‌شود خودرو شما سنگين‌تر شده و فشار بيشتري به لاستيك‌ها، ترمز‌ها، سوخت و … وارد شود. اين موضوع مي‌تواند عملكرد خودرو را تحت تاثير قرار داده و خطراتي مانند لغزش، تصادف، سوختگير شدن و … را افزايش دهد. همچنين بايد بار خود را به طور متعادل در صندوق عقب قرار داده و از قرار دادن بار سبك روي بار سنگين خودداري كنيد.

تعويض راننده

سفر با خودرو ممكن است طولاني و خسته كننده باشد. براي همين، بايد در فواصل مناسب تعويض راننده كنيد. اين كار باعث مي‌شود راننده‌ها استراحت كنند و تمركز خود را حفظ كنند. همچنين بايد در فواصل مناسب توقف كرده و پايين آمده و حركات سبك ورزشي انجام داده و آب و غذاي سالم مصرف كنيد. اين كار باعث مي‌شود خستگي شما كم شده و جسم و ذهن شما تحريك شوند.

رعايت قوانين رانندگي

آخرين نكته‌اي كه بايد در سفر با خودرو به آن توجه كنيد، رعايت قوانين رانندگي است. شما بايد هميشه سرعت مناسب را حفظ كرده و از عبور نامطلوب، استفاده از تلفن همراه، نقض علائم

رانندگي، مصرف الكل و … خودداري كنيد. همچنين بايد از كمربند ايمني استفاده كرده و از فاصله مناسب با خودروهاي ديگر پيروي كنيد. رعايت قوانين رانندگي به شما كمك مي‌كند تا از تصادفات و جرايم رانندگي جلوگيري كنيد و سفر خود را با امنيت و آرامش انجام دهيد.

https://tinyurl.com/26crvcv2

https://is.gd/p0fVS3

پرسش و پاسخ

  • پ. چه موقع بايد فيلتر هواي خودرو را تعويض كنيم؟
  • ج. فيلتر هواي خودرو بايد حداقل هر 10000 كيلومتر يا 6 ماه يك بار تعويض شود. البته اين مدت ممكن است بستگي به شرايط رانندگي، نوع خودرو و نوع فيلتر داشته باشد. بهتر است به دفترچه راهنماي خودرو يا مكانيك مشورت كنيد.
  • پ. چگونه مي‌توانيم لاستيك‌هاي خودرو را بررسي كنيم؟
  • ج. لاستيك‌هاي خودرو بايد داراي فشار مناسب، عمق شيار مناسب و سالم بوده باشند. براي بررسي فشار لاستيك‌ها، مي‌توانيد از يك دستگاه فشارسنج استفاده كنيد و با توجه به دفترچه راهنماي خودرو، فشار لاستيك‌ها را تنظيم كنيد. براي بررسي عمق شيار لاستيك‌ها، مي‌توانيد از يك سكه استفاده كنيد و آن را در شيار قرار دهيد. اگر سر سكه پوشيده شده باشد، يعني عمق شيار مناسب است. در غير اين صورت، بايد لاستيك را تعويض كنيد. براي بررسي سلامت لاستيك‌ها، مي‌توانيد به دنبال ترك، پارگي، سوراخ، تورم و … باشيد و در صورت مشاهده آن‌ها، لاستيك را تعويض يا تعمير كنيد.
  • پ. چگونه مسير خود را قبل از سفر بررسي كنيم؟
  • ج. براي بررسي مسير خود قبل از سفر، مي‌توانيد از نقشه‌هاي كاغذي، دستگاه‌هاي مسير‌

https://www.crypto-city.com/profile-17683/?link-id=46212

https://www.pinterest.com/pin/878131627331110073

https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/559780/

https://www.acityexplored.com/activity/p/478384/

https://sociallawy.com/story5581809/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/activity/p/370434/

https://www.fitpa.co.za/activity/p/755220/

https://dailygram.com/profile-55910/?link-id=513428

https://gigglyu.com/activity/p/1100665/

https://www.thegclan.com/activity/p/23287/

https://checkpointforarts.com/activity/p/888779/

https://www.pedicure.com/activity/p/464515/

http://getabookmark.com/activity/p/35275/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۹:۳۶ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :