كمكمك كمكمك .

كمكمك

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

cc0_p1.jpg

يكي از مهم ترين اركان چيدمان خانه هاي ايراني پرده است كه هميشه خانم ها به آن توجه ويژه اي داشته و دارند.

پرده عنصر اصلي در طراحي دكوراسيون داخلي منزل بوده و مي تواند تركيبي از رنگ ها و مدل هاي گوناگوني را به تناسب ساختمان و وسايل منزل داشته باشد.

انتخاب درست پرده از لحاظ رنگ، مدل و جنس پارچه و تناسب آن با ساير لوازم منزل جلوه بسيار زيبايي به خانه شما مي دهد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي نكات مهمي كه هنگام انتخاب پرده بايد مد نظر قرار دهيد، بپردازيم.

از آن جايي كه امروزه افراد با كمبود وقت مواجه هستند ديگر مانند گذشته زمان كافي براي خريد كردن نداشته و اكثر كارهاي خود را از طريق اينترنت و فضاي مجازي انجام مي دهند. از اين رو ما در وب سايت آقاي پرده شرايطي را فراهم كرده ايم كه شما بتوانيد تنها از طريق تماس يا پيام با كارشناسان فروش ما ارتباط بگيريد؛ تيم مشاوره ما به منزل يا محل كار شما مراجعه مس كنند و شما مي توانيد با نمونه پارچه هاي مختلف آشنا شده و از پيشنهادات و راهنمايي هاي تيم حرفه اي و باتجربه آقاي پرده استفاده كنيد.

ubic_p2.jpg

نكته اي كه بايد هميشه در انتخاب پرده به آن دقت داشته باشيد اين است كه پرده اي كه مي خواهيد انتخاب كنيد بايد با چيدمان و دكوراسيون خانه شما همخواني داشته باشد.

انتخاب مدل و رنگ پرده نشان دهنده حال هواي منزل شما و ساكنان آن است؛ پس تا آن جا كه ممكن است و با ساير عناصر دكوراسيون منزل شما همخواني درد، از مدل هاي شاد و رنگ هاي روشن استفاده كنيد. در ادامه به 10 نكته طلايي كه حين انتخاب پرده بايد به آن ها توجه كنيد، مي پردازيم:

1-اندازه گيري پرده نياز به تخصص دارد و اگر شما تجربه اين كار را نداريد حتما از افراد حرفه اي استفاده كنيد. زيرا ابعاد پرده در اجرا به شدت مهم است و ابعاد درست زيبايي پرده را دو چندان مي كند.

2-اگر احساس مي كنيد كه تعداد پنجره هاي منزل شما كافي نيست، حتما از پرده هايي با جنس تور و حرير استفاده كنيد تا نور كافي در منزل داشته باشيد. هنگام خريد پرده پذيرايي اگر به سراغ پارچه هاي توري يا حرير مي رويد به كيفيت پارچه دقت داشته باشيد؛ چرا كه اين پارچه ها درجه بندي كيفي مختلفي دارند و پارچه هايي كه از الياف مصنوعي تشكيل شده اند كيفيت پايين تري داشته و مناسب اين فضا نيستند.

3-اگر پنجره هايي با ابعاد بزرگ داريد و نگران پوشيده شدن بخش زيادي از ديوارها هستيد، مي توانيد از تورهاي تقريبا هم رنگ ديوارها استفاده كنيد. در اين مورد نيز از تجربه افراد متخصص استفاده كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

4-فضاي داخلي منزل چهار ركن اساسي دارد؛ سقف، ديوار، كف و مبلمان. اما دقت داشته باشيد كه بهتر است در چيدمان نهايي يكي از اين عناصر را به عنوان عنصر اصلي و ساير عناصر را براي تقويت ديگر موارد در نظر بگيريد.

5-در انتخاب مدل پرده دقت كنيد كه نور را به اندازه كافي تامين كند؛ مدل هاي زيادي هستند كه امكان تنظيم نور عبوري را در اختيار شما قرار نمي دهند و همين نكته مي تواند تاثير منفي در دكوراسيون منزل شما داشته باشد.

6-يكي از پرسش هايي كه همواره در انتخاب پرده ها مطرح مي شود اين است كه آيا پرده پارچه اي در كنار پرده كركره اي مي تواند قرار بگيرد يا خير؟ درست است كه در نگاه اول اين دو مدل پرده با هم تفاوت دارند، اما شايد برايتان جالب باشد كه اهالي فن اين حوزه معتقد هستند كه اين دو مدل پرده به شرط آن كه به درستي در كنار هم قرار بگيرند مي توانند جلوه خاصي داشته و به زيبايي محيط بيفزايند.

 

7-يكي ديگر از نكاتي كه از جانب متخصصصان اين حوزه توصيه نيز مي شود اين است كه براي مكان هايي كه قصد استراحت در آن را داريد از پرده هاي شيد و زبرا استفاده كنيد. زيرا اين پرده ها قابليت كم و زياد كردن نور را دارند. به اين نكته توجه كنيد كه خريد پرده زبرا و انتخاب طرح و رنگ متناسب با فضا و دكوراسيون داخلي با توجه به تنوع زياد اين مدل از پرده هميشه كار سختي بوده و بايد حتما از تجربه و راهنمايي فروشندگان استفاده كنيد و از آن ها بخواهيد تا نمونه كارهاي مختلف را به شما نشان دهند و با كمك آن ها بهترين گزينه را انتخاب كنيد.

8-يكي از دغدغه هاي اصلي در انتخاب پرده اندازه قد آن است. البته اين موضوع كاملا به سليقه شخصي شما بستگي دارد؛ چرا كه مي توان به هر ميزان قد پرده را در نظر گرفت. به طور مثال انتهاي پرده هم سطح زمين باشد يا اينكه مقداري روي زمين كشيده شود.

9-براي حاشيه پرده و نصب چوب پرده 2.5 سانت در نظر بگيريد. اين اندازه باعث شكيل تر شدن پرده شما مي شود.

10-نكته آخر اينكه هميشه پرده را در بالاترين حد نسبت به سقف نصب كنيد؛ اين كار سبب مي شود تا طرح و مدل پرده به خوبي نمايان شده و زيبايي پرده چند برابر شود.

منبع: شفقنا


برچسب: نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۲۳:۱۹ توسط:sam موضوع:

قمار آنلاين و روياي نقش بر آب پولدار شدن

قمار آنلاين و روياي نقش بر آب پولدار شدن

روياي نقش بر آب اين روز هاي مال باختگان سايت هاي شرط بندي كه نه تنها به واقعيت مبدل نشده بلگه باعث از دست رفتن پول و ثمره تلاش هاي بسياري از افراد شده.

بسياري از مالباختگان سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي نه قصد تفريح داشته اند نه اهل قمار بوده اند فقط به دنبال روشي ميانبر براي پولدار شدن بوده اند و امروز به جز حسرت چيزي نسيبشان نشده، اين افراد عمدتا فريب شاخ هاي اينستاگرام و و عده هاي جذاب آنها را خورده اند كه اين موضوع بايد از نظر شخصيتي به صورت عميقي مورد بررسي قرار بگيرد.

چه ميشود كه جوان هاي ما به جاي كار و تلاش در تخصصشان مي خواهند از راه قمار پولدار شوند؟

شايد دليل اين است كه جوان هاي ما امروزه به جاي اين كه در حرفه و تخصصشان مشغول كار باشند و به اصطلاح وقت سر خاراندن هم نداشته باشند بي كار هستند و درآمدي ندارند و به فكر اين هستند كه پس انداز خوشان را سكوي پرتابي كنند به سوي موفقيت و ميلياردر شدن اما اتفاقي كي مي افتند كاملا برعكس است و اين كار مي شود مايه افسوس و پيشيماني.

روش جديد كلاهبرداري سايت هاي شرط بندي

در اين روش سايت هاي شرط بندي بازي هاي خاصي را به عنوان بازي هاي پول ساز و راحت معرفي مي كنند مثل بازي انفجار كه شاخ هاي اينستاگرام با بي حيايي و روش هاي غير اخلاقي اين بازي را تبليغ مي كنند در اين روش افرادي از سمت اين سايت هاي شرط بندي كلاهبردار مامور مي شوند روش هاي برد ، كد هاي تقلب و ربات هاي بازي انفجار را به افراد ساده باور بفروشند و اين افراد را با اعتماد به نفس كاذب داخل بازي كنند و به راحتي سرمايه اين افراد را از دستشان خارج مي كنند

اين سوال خيلي از افراد است و بايد بگويم رويا و آرزوي بسياري از افراد ساده باور است، اين افراد معمولا به دنبال هك الگوريتم و فرمول بازي و يا خريد ربات تشخيص ضريب بازي انفجار هستند كه بايد بدانند اينها همه راه هايي براي كلاهبرداري بيشتر سايت هاي نامعتبر هستند.**يكبار براي هميشه اين را بپذيريد كه اين وعده ها جذاب فقط راه كلاهبرداري بيشتر از شماست و به قول شاعر كل اگر طبيب بودي سر خود دوا نمودي**

چگونه مي توان به صورت قطعي جلوي سايت هاي قمار را گرفت؟

اگر بخواهيم براي هميشه از دست تمامي سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي ( قمار ) راحت شويم فقط يك راه تضميني وجود دارد و آن هم افزايش خرد جمعي جامعه نسبت به قمار و روياي نقش بر آب يك شبه پولدار شدن است.

اگر افراد جامعه بپذيرند و درك كنند كه هيچكسي تا به امروز از طريق شرط بندي و فعاليت در كازينو هاي آنلاين پولدار نشده به غير از گردانندگان اين سايت ها و براي هميشه اين فكر و كار بي فايده را كنار بگزارند و در اين سايت ها مثل فعاليتي نكنند همين امر باعث مي شود كه اين سايت ها به صورت اتوماتيك نتوانند به فعاليت خودشان ادامه دهند.

منبع: گلستان 24


برچسب: قمار آنلاين و روياي نقش بر آب پولدار شدن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۴:۴۶ توسط:sam موضوع:

ورق كامپوزيت در تابلوسازي

ورق كامپوزيت در تابلوسازي

ورق كامپوزيت ورق‌هايي است كه به صورت لايه لايه از مواد مختلف تشكيل شده است كه هر كدام به منظور خاص و جداگانه‌اي در ساختار اين ورق قرار گرفته اند. امروزه با گسترش استفاده از كامپوزيت‌ها، استفاده از ورق‌هاي كامپوزيتي به خصوص در نماي ساختمان ها و دكوراسيون خارجي بالاخص تابلوسازي افزايش چشم گيري يافته است. ورق آلومينيومي به طور مثال، از دو لايه آلومينيوم و يك هسته‌ي مركزي كه معمولاً پليمري است تشكيل شده است. آلومينيوم به دليل شكل پذيري بالا و پايين بودن وزنش، هم چنين به خاطر اين كه دچار زنگ زدن و خوردگي نيز نمي‌شود، استفاده‌ي فراواني در كامپوزيت‌ها دارد. هم چنين آلومينيوم ظاهر جذاب و دلپذيري دارد كه از ديگر مزيت‌هاي اين فلز به حساب مي‌آيد. لايه مركزي يا هسته كه معمولاً از جنس پليمر است، براي عايق كردن ورق‌ها در برابر دما و آلودگي‌هاي صوتي قرار داده مي‌شود. البته جنس پليمر يا پلاستيك در برابر حريق و آتش سوزي مقاوم نيست كه اين موضوع باعث شده در مواردي از هسته‌هاي سنگي به جاي پليمر يا پلاستيك در ورق‌هاي كامپوزيتي استفاده شود. هم چنين پليمرهاي ضد حريق نيز توليد شده كه در برابر آتش سوزي مقاوم هستند. اين پليمرها FR يا Fire Resistance (مقاوم در برابر آتش سوزي) نام دارند.

پلي اتيلن نام پليمر مشهوري است كه از آن به عنوان هسته‌ي ورق‌هاي كامپوزيتي به دفعات زياد استفاده مي‌شود. اين ماده به دليل انعطاف پذيري بالا به طراحان اجازه مي‌دهد تا طرح‌هاي بسيار پيچيده‌اي را طراحي و اجرا كنند. تنها نقطه ضعف اين ماده شيميايي آن است كه در برابر آتش سوزي و حريق مقاومت چنداني ندارد. بين 3.5 تا ? كيلوگرم وزن دارد كه براي استفاده در نما و كاهش بار مرده بسيار مناسب است. هم چنين اين كم بودن وزن باعث مي‌شود تا نما در برابر حوادثي هم چون زلزله عملكرد قابل قبولي داشته باشد. با استفاده از فناوري جديد و به كار بردن فناوري نانو در ساخت ورق كامپوزيت‌هاي نما قابليتي در آن‌ها به وجود آمده ديگر دود و گرد و غبار آن‌ها را كثيف نمي‌كند. به اين ورق‌هاي كامپوزيتي اصطلاحاً خودشو نيز گفته مي‌شود. البته اين ورقه‌هاي كامپوزيتي تنها در نما و دكوراسيون ساختمان و تابلوسازي كاربرد ندارند و در بسياري از طراحي‌هاي ديگر، حتي در ماشين‌ها نيز كاربرد دارند.

ورق كامپوزيت آلومينيوم چيست؟

ورق كامپوزيت آلومينيوم متشكل از سه لايه شامل دو لايه ورق از جنس آلومينيوم به ضخامت ? تا ?/? ميليمتر و يك لايه از مواد پلي اتيلني به ضخامت ? الي ? ميليمتر مي باشد لايه خارجي داراي يك پوشش آستر اپوكسي رزين و يك لايه PVDF جهت تثبيت رنگ مي‌باشد. روي سطح ورق كامپوزيت آلومينيوم با يك لايه فيلم محافظت مي‌شود.

cj5t_z9.jpg

ورق كامپوزيت آلومينيوم با توجه به ضخامت , نوع آلياژ آلومينيومي لايه ها , نوع رنگ بكار رفته در پوسته بيروني و نوع مواد بكار رفته در لايه مياني تنوع وسيعي را به ورق هاي مذكور مي دهد كه هر كدام از انواع آن كيفيت و كاربرد معيني را دارا مي باشد.

ميزان خلوص آلومينيوم  ورق كامپوزيت براي نماي خارجي ??? و براي نماي داخلي ??? ميباشد.با توجه به اينكه ورق كامپوزيت در نماي خارجي سالها و در فصول مختلف در معرض تغييرات آب و هوايي است ، ميبايست ميزان آلومينيومي بيشتري داشته باشد و به اصطلاح سنگينتر باشد.

مقاومت نسبت به تغييرات آب و هوايي محيطي ( رطوبت , حرارت و اشعه خورشيد ) يكي از برجسته ترين خصوصيات ورق هاي آلومينيوم كامپوزيت در مقابل شرايط محيطي مي باشد, در كشورهاي گرمسير و مرطوب ورق آلومينيوم كامپوزيت بي رقيب مي باشد, بدليل وجود پلي اتيلن فشرده در مركز دو لايه آلومينيوم, ورق كامپوزيت آلومينيوم بهترين عايق حرارتي مي باشد كه باعث صرفه جويي در اتلاف انرژي در ساختمان مي شود, همچنين به دليل سطح بسيار صاف و صيقلي براي آلومينيوم, اشعه نور خورشيد را باز تابانيده  و كمترين حرارت را از اشعه خورشيد جذب مي نمايد. همچنين ورق آلومينيوم از مقاوم ترين فلزات در مقابل رطوبت مي باشد و زنگ نمي زند و تغيير رنگ آن در مقابل ساير مصالح ساختماني نما كمتر است.

پوشش نماي ساختمان با پانلهاي بزرگ يا كوچك آلومينيومي در ابعاد دلخواه به ضخامت ? ميلي متر متشكل از دو لايه ورق آلومينيوم و هسته داخلي آنها از پلي اتيلن و يا مواد معدني ضد حريق و پوشش رويه از جنس رزينPVDF , اصطلاحاً ورق آلومينيوم كامپوزيت (Aluminum Composite Panels) خوانده ميشود.

 

منبع : تابلو الماس


برچسب: ورق كامپوزيت در تابلوسازي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۴:۱۲ توسط:sam موضوع:

ورق كامپوزيت در تابلوسازي

ورق كامپوزيت در تابلوسازي

ورق كامپوزيت ورق‌هايي است كه به صورت لايه لايه از مواد مختلف تشكيل شده است كه هر كدام به منظور خاص و جداگانه‌اي در ساختار اين ورق قرار گرفته اند. امروزه با گسترش استفاده از كامپوزيت‌ها، استفاده از ورق‌هاي كامپوزيتي به خصوص در نماي ساختمان ها و دكوراسيون خارجي بالاخص تابلوسازي افزايش چشم گيري يافته است. ورق آلومينيومي به طور مثال، از دو لايه آلومينيوم و يك هسته‌ي مركزي كه معمولاً پليمري است تشكيل شده است. آلومينيوم به دليل شكل پذيري بالا و پايين بودن وزنش، هم چنين به خاطر اين كه دچار زنگ زدن و خوردگي نيز نمي‌شود، استفاده‌ي فراواني در كامپوزيت‌ها دارد. هم چنين آلومينيوم ظاهر جذاب و دلپذيري دارد كه از ديگر مزيت‌هاي اين فلز به حساب مي‌آيد. لايه مركزي يا هسته كه معمولاً از جنس پليمر است، براي عايق كردن ورق‌ها در برابر دما و آلودگي‌هاي صوتي قرار داده مي‌شود. البته جنس پليمر يا پلاستيك در برابر حريق و آتش سوزي مقاوم نيست كه اين موضوع باعث شده در مواردي از هسته‌هاي سنگي به جاي پليمر يا پلاستيك در ورق‌هاي كامپوزيتي استفاده شود. هم چنين پليمرهاي ضد حريق نيز توليد شده كه در برابر آتش سوزي مقاوم هستند. اين پليمرها FR يا Fire Resistance (مقاوم در برابر آتش سوزي) نام دارند.

پلي اتيلن نام پليمر مشهوري است كه از آن به عنوان هسته‌ي ورق‌هاي كامپوزيتي به دفعات زياد استفاده مي‌شود. اين ماده به دليل انعطاف پذيري بالا به طراحان اجازه مي‌دهد تا طرح‌هاي بسيار پيچيده‌اي را طراحي و اجرا كنند. تنها نقطه ضعف اين ماده شيميايي آن است كه در برابر آتش سوزي و حريق مقاومت چنداني ندارد. بين 3.5 تا ? كيلوگرم وزن دارد كه براي استفاده در نما و كاهش بار مرده بسيار مناسب است. هم چنين اين كم بودن وزن باعث مي‌شود تا نما در برابر حوادثي هم چون زلزله عملكرد قابل قبولي داشته باشد. با استفاده از فناوري جديد و به كار بردن فناوري نانو در ساخت ورق كامپوزيت‌هاي نما قابليتي در آن‌ها به وجود آمده ديگر دود و گرد و غبار آن‌ها را كثيف نمي‌كند. به اين ورق‌هاي كامپوزيتي اصطلاحاً خودشو نيز گفته مي‌شود. البته اين ورقه‌هاي كامپوزيتي تنها در نما و دكوراسيون ساختمان و تابلوسازي كاربرد ندارند و در بسياري از طراحي‌هاي ديگر، حتي در ماشين‌ها نيز كاربرد دارند.

ورق كامپوزيت آلومينيوم چيست؟

ورق كامپوزيت آلومينيوم متشكل از سه لايه شامل دو لايه ورق از جنس آلومينيوم به ضخامت ? تا ?/? ميليمتر و يك لايه از مواد پلي اتيلني به ضخامت ? الي ? ميليمتر مي باشد لايه خارجي داراي يك پوشش آستر اپوكسي رزين و يك لايه PVDF جهت تثبيت رنگ مي‌باشد. روي سطح ورق كامپوزيت آلومينيوم با يك لايه فيلم محافظت مي‌شود.

cj5t_z9.jpg

ورق كامپوزيت آلومينيوم با توجه به ضخامت , نوع آلياژ آلومينيومي لايه ها , نوع رنگ بكار رفته در پوسته بيروني و نوع مواد بكار رفته در لايه مياني تنوع وسيعي را به ورق هاي مذكور مي دهد كه هر كدام از انواع آن كيفيت و كاربرد معيني را دارا مي باشد.

ميزان خلوص آلومينيوم  ورق كامپوزيت براي نماي خارجي ??? و براي نماي داخلي ??? ميباشد.با توجه به اينكه ورق كامپوزيت در نماي خارجي سالها و در فصول مختلف در معرض تغييرات آب و هوايي است ، ميبايست ميزان آلومينيومي بيشتري داشته باشد و به اصطلاح سنگينتر باشد.

مقاومت نسبت به تغييرات آب و هوايي محيطي ( رطوبت , حرارت و اشعه خورشيد ) يكي از برجسته ترين خصوصيات ورق هاي آلومينيوم كامپوزيت در مقابل شرايط محيطي مي باشد, در كشورهاي گرمسير و مرطوب ورق آلومينيوم كامپوزيت بي رقيب مي باشد, بدليل وجود پلي اتيلن فشرده در مركز دو لايه آلومينيوم, ورق كامپوزيت آلومينيوم بهترين عايق حرارتي مي باشد كه باعث صرفه جويي در اتلاف انرژي در ساختمان مي شود, همچنين به دليل سطح بسيار صاف و صيقلي براي آلومينيوم, اشعه نور خورشيد را باز تابانيده  و كمترين حرارت را از اشعه خورشيد جذب مي نمايد. همچنين ورق آلومينيوم از مقاوم ترين فلزات در مقابل رطوبت مي باشد و زنگ نمي زند و تغيير رنگ آن در مقابل ساير مصالح ساختماني نما كمتر است.

پوشش نماي ساختمان با پانلهاي بزرگ يا كوچك آلومينيومي در ابعاد دلخواه به ضخامت ? ميلي متر متشكل از دو لايه ورق آلومينيوم و هسته داخلي آنها از پلي اتيلن و يا مواد معدني ضد حريق و پوشش رويه از جنس رزينPVDF , اصطلاحاً ورق آلومينيوم كامپوزيت (Aluminum Composite Panels) خوانده ميشود.

 

منبع : تابلو الماس


برچسب: ورق كامپوزيت در تابلوسازي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۲:۲۸ توسط:sam موضوع:

نكته مهم در طراحي فضاي كار اشتراكي

نكته مهم در طراحي فضاي كار اشتراكي

وبلاگ مقالات 10 نكته مهم در طراحي فضاي كار اشتراكي

طراحي فضاي كار اشتراكي

فضاي كار اشتراكي

 

طراحي فضاي كار اشتراكي از حياتي‌ترين اقداماتي است كه مي‌بايست قبل از شروع فعاليت فضاي كار به آن توجه شود. اگر شما فضاهاي گوناگوني را براي افرادي با وضعيت مالي متفاوت و نيازهاي مختلف آماده كنيد؛ شانس بسيار بالاتري براي جذب افراد خواهيد داشت. در اينجا ?? نكته از مهمترين نكات طراحي فضاي كار اشتراكي را در اختيارتان قرار مي‌دهيم:

?. واي فاي و اتصالات سيمي را فراهم كنيد

برخي از افراد به اتصالات سخت افزاري نياز دارند. برخي ديگر، به خصوص در فضاهاي كار اشتراكي باز، با واي فاي هم نيازشان برطرف مي‌شود. هر دو گزينه را براي جذب بيشتر افراد حرفه‌اي فراهم كنيد. (به ياد داشته باشيد براي فضاهايي با اتصالات سخت افزاري ممكن است هزين? بيشتري صرف شود.)

?. در طراحي فضاي خود براي داشتن انبار برنامه ريزي كنيد

برخي از اعضاي شما به انباري با كمدهاي داراي قفل نياز دارند. ساير اعضا تمامي اطلاعاتشان را در لپ تاپ يا تبلت خود نگه خواهند داشت. انبار با كمدهاي داراي قفل را براي كساني كه مي‌خواهند اقلام خود را در آن قرار دهند فراهم كنيد.

?. همه تخم مرغ‌هايتان را در يك سبد قرار ندهيد

شما به عنوان متصدي فضاي كار، فضا را از موجر اجاره مي‌كنيد، نسبت به ايجاد يك فضاي بزرگ طي زماني طولاني متعهد مي‌شويد و آن را بر اساس تعهدات بسيار كوتاه مدت به بخش‌هاي كوچك‌تر تقسيم مي‌كنيد.

اين موضوع مهم است كه بخش بزرگي از درآمدتان به هيچ مجموعه/عضوي وابسته نباشد. اينگونه، اگر فرد يا شركتي را از دست بدهيد، تاثير مهمي در شغلتان نخواهد داشت. شما با تكيه نكردن زياد به يك يا دو مجموعه درآمد خود را تثبيت مي‌كنيد.

?. از فضاي باز غافل نشويد

يكي از عناصر مهم طراحي يك فضاي كار اشتراكي، ايجاد يك حياط با فضايي باز به عنوان قلب فضا است. اين محيط قلب تپنده فضاي شماست و اعضاي دفتر شما را از منزوي شدن دور نگه مي‌دارد. عموما افرادي كه خواهان انرژي و ارتباط هستند در يك فضاي كار اشتراكي مشغول به كار مي‌شوند؛ بنابراين از طراحي فضايي با راهروهاي طولاني و تاريك خودداري كنيد.

?. يك فضاي گرم و صميمي ايجاد كنيد

به افراد كمك كنيد هنگامي كه در فضاي كاري شما به سر مي‌برند حس كنند كه در فضاي گرم و صميمي‌اي هستند. يك شيوه براي ايجاد چنين فضايي افزودن عناصر انساني همچون گياهان، آثار هنري و چند جاي دنج و گرم و نرم براي نشستن است. به خاطر داشته باشيد كه در فضاي شما افراد نزديك به هم كار مي‌كنند، پس مطمئن شويد كه فضايي با سقفي بلند انتخاب كرده‌ايد. سقف بلند باعث مي‌شود حس كنيم كه فضا جادار و باز است و كاركردن بسيار راحت‌تر است.

 

?. در طراحي فضاي كار اشتراكي به ابعاد توجه كنيد

شما براي ايجاد يك فضاي كار اشتراكي كارآمد و باثبات، به طراحي مناسب فضا نياز داريد. اگر فضاهاي مختلفي فراهم كنيد، مي‌توانيد حرفه‌هاي بيشتري را جذب كنيد. نمونه‌هاي اولي? مورد استفاده عبارتند از:

  • ميز كار اختصاصي: ? × ? با محفظ? داراي قفل. ميزهاي اختصاصي معمولاً داراي يك محفظه متصل در زير ميز هستند.
  • ايستگاه كاري: ? × ايستگاه‌هاي كاري داراي فضاي داراي قفل و يك اتصال سخت افزاري هستند. همچنين داراي يك كابينت براي فايل‌ در زير ميز و گاهي يك كابينت هوايي هم هستند. آن‌ها بايد يك تلفن نيز داشته باشند.
  • دفاتر: با وجود اينكه به طور مكرر در فضاهاي همكاري دفاتر كوچك‌تري را مي‌بينيد، ما با دفتر ??×? براي ?-? نفر و ??×?? براي ?-? كار مي‌كنيم. اتاق‌هاي گروهي براي گروه‌هاي بزرگ‌تر هم مهم هستند.

يادآوري: اطمينان حاصل كنيد كه تركيبي از گزينه‌هاي فضاي كاري را بكار برده‌ايد. فراهم كردن هم? قسمت‌هاي فوق راه خوبي براي جذب اعضايي از هم? گروه‌ها است.

?. پيش از خريد بدانيد به چه اثاثيه‌اي نياز داريد

قبل از آنكه بدانيد به دنبال چه چيزي هستيد از خريد اثاثيه براي فضاي كار خودداري كنيد.

انداز? چيزي كه براي هر قسمت نياز داريد و نحو? توزيع ايستگاه‌هاي كاري را بدانيد.

اثاثيه‌اي را تنها به اين علت كه خوب به نظر مي‌رسد يا دوستش داريد نخريد.

شما مي‌بايست اثاثيه‌اي را بخريد كه يك نياز و هدف خاص در فضاي شما را برآورده كند

و ظاهر خوبي هم داشته باشد.

?. طراحي‌هاي لازم براي نور فضا را انجام دهيد

اگر دفتري با يك پنجره داريد، مي‌توانيد هزين? بيشتري صرف آن كنيد.

اما اگر پنجره‌هاي تمام محيط را برداريد، فضاي كار اشتراكي خود را بسيار ناخوشايند مي‌كنيد.

توزيع نور در كل فضا را اولويت قرار دهيد تا محيط را جذاب و روشن كنيد.

ديوارهاي شيشه‌اي گزينه‌اي عالي هستند.

اما به ياد داشته باشيد افراد به اين دليل در دفاتر كار مي‌كنند تا اندكي حريم خصوصي خود را حفظ كنند.

افزودن پرده‌هايي نازك با طرح‌هايي جالب، با وجود اينكه به افراد امكان حفظ حريم خصوصي‌شان را مي‌دهد،

مي‌تواند فضاي شما را روشن و باز نگه دارد.

(اين كار همچنين باعث مي‌شود افراد ديگر پرده كركره‌ها يا پرده‌هايي كه ممكن است

با طراحي‌اي كه شما مي‌خواهيد همخواني نداشته باشند را تقاضا نكنند).

 

?. فضايي با بخش‌هاي متفاوت ايجاد كنيد

سعي كنيد كه تنها يك فضاي باز و بزرگ ايجاد نكنيد.

شما مي‌خواهيد افراد حس كنند در محيط‌هاي خصوصي خود هستند.

محل‌هايي با قوانين كتابخانه‌اي يا محل‌هايي ديگر كه افراد مي‌توانند آنجا شلوغ‌تر باشند ايجاد كنيد؛

محل‌هاي معيني براي اوقات استراحت ايجادكنيد؛

محل‌هاي معيني را براي آشپزخانه ايجاد كنيد.

توجه كنيد: فراموش نكنيد فضايي براي پرينتر، كابين تلفن و صندوق پست بسازيد.

??. پريزهاي زيادي تعبيه كنيد

اين موضوع در يك فضاي كاري بسيار مهم است كه شما همه جا دسترسي به برق را فراهم كنيد.

اگر اعضا بتوانند به راحتي كامپيوترها و ابزار خود را شارژ كنند، در يك جا تجمع نخواهند كرد.

مطمئن شويد در هر جايي كه ممكن است كسي بنشيند پريز وجود داشته باشد.

ميزهاي كتابخانه‌اي اين امر را بسيار تسهيل مي‌بخشند.

برق مي‌تواند در سرتا سر ميز مورد استفاده قرار گيرد

و بسياري از افراد اين نوع نشستن را در محيط‌هاي همكاري باز ترجيح مي‌دهند.

 

براي افرادي كه مي‌خواهند در يك فضاي كار اشتراكي مستقر شوند امكانات و فضا دو پارامتر تعيين‌كننده است پس با توجه به اين موارد مي‌توانيد براي خود مزيت رقابتي ايجاد كنيد.

آدرس ما در شبكه هاي اجتماعي:

شماره دفتر كار: ???????????

آدرس دفتر كار: شعبه مركزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir


برچسب: نكته مهم در طراحي فضاي كار اشتراكي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۶:۱۹ توسط:sam موضوع:

همه چيز درباره ي پكيج ديواري

همه چيز درباره ي پكيج ديواري

 

 همه چيز درباره  پكيج

 

گرمايش مناسب محل سكونت و آب گرم بهداشتي، از نيازهاي اوليه بشر مي باشد.شايد هنوز هم استفاده كردن از كرسي‌هاي زغالي و بخاري‌هاي نفتي را در بعضي از نقاط كشور عزيزمان مشاهده بكنيم، ولي حقيقت اين مي باشد كه با توجه به فراواني گاز طبيعي و برقراري امكان دسترسي داشتن  به اين موهبت الهي، تكنولوژي را بر آن داشته است كه راهكارهاي جديدي را براي بشر آماده ومهيا  مي سازد. پكيج ديواري دستگاهي مي باشد كه جايگزين موتورخانه مركزي شوفاژ گرديده است و آب گرم موردنياز جهت تأمين گرمايش محيط، به‌وسيله رادياتورها و آب گرم بهداشتي جهت مصرف روزمره از قبيل شستشو، استحمام و غيره را ايجاد مي‌ كند.

 

در حال حاضر، پكيج ديواري  جز متداول‌ترين وسيله ايجاد گرمايش شوفاژ در سراسر دنيا مي باشد.عدم اشغال  كردن فضاي مفيد، ايمني بسيار بالا، استقلال كامل هر واحد مسكوني و رضايت كامل و كافي از عملكرد و كارايي  پكيج ديواري، تقريباً جايي براي ترديد در استفاده از اين سيستم در منازل و واحدهاي تجاري باقي نمي‌گذارد. راندمان بالا و مصرف بهينه سوخت گاز، از ديگر عواملي هستند كه دستگاه‌هاي اجرايي را نيز تشويق به توسعه استفاده از پكيج ديواري مي‌نمايد.

 

پكيج ديواري، كه فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهاي معتبر دنيا تائيد مي‌شود ، علاوه بر تأمين كردن  گرمايش داخل خانه يا محل تجاري، از طريق رادياتور يا فن‌كوئل يا گرمايش از كف، آب گرم بهداشتي را نيز به‌صورت فوري در اختيار مصرف‌كننده قرار مي‌دهد. همچنين تركيب اين دستگاه با كولرگازي از طريق يك كويل آب گرم، مي‌تواند علاوه بر صرفه‌جويي در مصرف انرژي، گرمايش مطبوع‌تر و ارزان‌تري را براي مصرف‌كننده مهيا سازد.

8jlg_image1.jpg

استفاده از دودكش مخصوص، كواكسيال (دوجداره) در هنگام نصب پكيج ديواري، اين امكان را فراهم مي‌نمايد كه علاوه بر خروج دود ناشي از كاركرد دستگاه به محيط خارج، هواي مصرفي موردنياز دستگاه نيز از محيط خارج تأمين گردد و درنتيجه ايمني كاملي براي مصرف‌كننده فراهم مي‌شود.

 

روش عملكرد زمستاني

 

پكيج ديواري در فصل زمستان آب گرم مدار گرم‌كننده را ايجاد مي‌كند.وقتي شير آب گرم مصرفي باز شود با عبور جريان آب از سنسور فشار ميكروسوِئيچ اين سنسورفعال شده و با ارسال فرمان به شير سه طرفه برقي از طريق برد كنترل الكترونيك ،مدار رادياتور ها موقتاً قطع شده و آب مدار گرم‌كننده به مبدل حرارتي ثانويه پوسته – لوله هدايت مي‌شود. به‌اين‌ترتيب آب گرم مصرفي به‌صورت فوري تأمين مي‌گردد.بلافاصله پس از بسته شدن شير آب گرم مصرفي شير سه‌طرفه برقي به‌طور خودكار آب گرم مدار گرم‌كننده را به مدار رادياتور هدايت مي‌كند.

 

نحوه عملكرد تابستاني

 

در اين حالت پكيج ديواري تنها در زمان نياز به تأمين آب گرم مصرفي به‌صورت خودكار روشن مي‌شود. هنگامي‌كه مصرف‌كننده يكي از شيرهاي آب گرم را باز مي‌كند، فرمان روشن شدن مشعل از طريق ميكروسوئيچ سنسور فشار بورد كنترل الكترونيك صادرشده و آب گرم مصرفي با بهره‌گيري از مبدل حرارتي ثانويه پوسته ولوله به‌صورت فوري تأمين مي‌شود. با بسته شدن آب گرم مصرفي بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.

 

مزاياي پكيج ديواري

 

مزاياي پكيج ديواري عبارتند از: استقلال واحدهاي مسكوني از يكديگر،استقلال هر واحد مسكوني در تأمين آب گرم مصرفي و گرمايش محيط،عدم نياز به احداث موتورخانه مركزي،امكان كنترل سيستم در داخل ساختمان، عدم هزينه شارژ ماهانه و تعمير و نگهداري،سهولت در نصب ، راه‌اندازي ، سرويس و نگهداري،راندمان بالاتر نسبت به موتورخانه مركزي،امنيت بالاتر به خاطر و جود سنسورهاي آب گرم مصرفي و شوفاژ و سنسور دود و …، عدم اشغال فضاي مفيد در ساختمان‌ها، ابعاد كوچك، تقريباً به‌اندازه يك دستگاه آبگرمكن ديواري معمولي تنظيم دما به ميزان دلخواه،تأمين آب گرم دائم و فراوان در كمترين زمان و جلوگيري از اتلاف انرژي، تأمين گرمايش واحدهاي مسكوني تا متراژ حداكثر ??? مترمربع به‌صورت كامل، كاركرد آرام و بدون صدا، راندمان حرارتي بالا همزمان با صرفه‌جويي در مصرف سوخت، كوتاه شدن مسير لوله‌هاي انتقال آب گرم رادياتور و آب گرم مصرفي به محل موردنظر و درنتيجه جلوگيري از اتلاف انرژي و زمان.

 

معايب پكيج ديواري

 

علاوه برمزاياي فوق، تنها عيب پكيج ديواري اين است كه فضايي معادل يك كابينت از حجم آشپزخانه را اشغال مي‌كند.

 

انواع پكيج

 

انواع پكيج عبارتند از: زميني،ديواري، دودكش دار و فن دار.

 

شما همچنين مي توانيد براي خريد و ديدن انواع پكيج به فروشگاه آنلاين چلونگر كه عرضه و ارائه كننده كالاي تخصصي ساختماني مي باشد مراجعه كرده و در صورت نياز خرد خود را ثبت كنيد.


برچسب: همه چيز درباره ي پكيج ديواري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۵:۲۶ توسط:sam موضوع:

برندگان جايزه ادبي پوليتزر بخش دوازدهم

برندگان جايزه ادبي پوليتزر بخش دوازدهم

پسر سرپرست يتيم‌خانه | آدام جانسون | مترجم: محمد عباس‌آبادي | كتابسراي تنديس

پاك جون دو، فرزند مادري گمشده [خواننده اي كه پس از ربوده شدن به پيونگ يانگ برده شد] و پدري پرنفوذ و صاحب يك اردوگاه كار براي يتيمان است. او در اين اردوگاه، با انتخاب اين كه كدام يتيم مي‌تواند اول غذا بخورد و يا اين كه كدام يك مجبور به كار است، براي اولين بار طعم قدرت را مي‌چشد. جان دو كه با وفاداري و هوشياري‌اش شناخته مي‌شود، مورد توجه مقامات ارشد دولتي قرار گرفته و پس از پيشرفت در سلسله مراتب قدرت، پا به مسيري مي‌گذارد كه بازگشتي ندارد. جون دو كه خود را «شهروند محقر بزرگترين ملت دنيا» مي‌داند، تبديل به آدم ربايي حرفه‌اي مي‌شود كه مجبور است براي زنده ماندن، دستورات مداما متغير، خشونت‌هاي بي‌مورد و خواسته‌هاي عجيب و غريب مقامات ارشد كره‌اي را عملي كند.

سهره‌ي طلايي | دانا تارت | مترجم: مريم مفتاحي | نشر قطره

تئو دكر، نوجواني سيزده ساله است كه در نيويورك زندگي مي‌كند. او به شكل معجزه آسايي از تصادفي مرگبار كه باعث مرگ مادرش شد، جان سالم به در مي‌برد. پدر تئو، او را ترك كرده و حالا، خانواده‌ي دوستي ثروتمند از تئو نگهداري مي‌كنند. سردرگمي از شروع زندگي جديد، اذيت و آزار همكلاسي‌هايي كه نمي‌دانند چگونه با او صحبت كنند و از همه مهم‌تر، رنج غيرقابل تحمل فقدان مادر، به تئو فشار روحي زيادي مي‌آورد؛ بنابراين، تئو به تنها چيزي كه او را ياد مادرش مي‌اندازد، پناه مي‌برد: يك نقاشي كوچك و به شكل اسرارآميزي مسحوركننده كه درنهايت، باعث ورود تئو به دنياي زيرزميني هنر مي‌شود. رمان سهره‌ي طلايي، شخصيت‌هايي قابل‌باور را با تعليق و نثري بسيار جذاب در هم مي‌آميزد و با آرامشي فيلسوف مأبانه، به ژرف‌ترين اسرار عشق، هويت و هنر مي‌پردازد.

عاشقانه، تاريك، عميق | جويس كارول اوتس | مترجم: معصومه عسكري |  كوله پشتي

اين كتاب شامل ?? داستان كوتاه از اوتس است. قهرمانان اين داستان‌ها همچون ساير نوشته‌هاي او، زن‌ها هستند. عشق، روابط زناشويي و خيانت درون‌مايه‌ي قصه‌هاي او را تشكيل مي‌دهند. او در داستان كوتاه عاشقانه، تاريك، عميق، اوتس با دست گذاشتن بر شاعر معاصر «رابرت فراست»، ادبيات معاصر آمريكا را نقد مي‌كند.

خريد كتاب از سايت كاواك

 
 

?+


برچسب: برندگان جايزه ادبي پوليتزر بخش دوازدهم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۸:۴۴ توسط:sam موضوع:

 

رمان بيمار خاموش، نخستين اثر الكس مايكليديس، در سال ???? به چاپ رسيد. اين رمان را مي‌توان در دسته‌ي آثار جنايي، هيجاني، رمز‌آلود و روان‌شناسي قرار داد. الكس مايكليديس در اين رمان داستان آليسيا برنسونز را روايت مي‌كند؛ نقاشي موفق و مرفه كه يك روز عصر به ضرب گلوله همسرش را به قتل مي‌رساند و ازآن‌پس يك كلمه هم صحبت نمي‌كند. برگردان فارسي رمان بيمار خاموش با ترجمه‌ي مريم حسين نژاد و از نشر سنگ راهي بازار شد و در سال ?? از پرفروش‌ترين‌هاي اين انتشارات بود.

خلاصه‌ي داستان

آليسيا برنسونز هيچ‌چيز در زندگي كم ندارد؛ خود او نقاشي موفق است و همسرش نيز يكي از عكاسان مشهور صنعت مد و فشن است و خانه‌شان زيبا، مشرف‌به پارك و در يكي از محله‌هاي اعياني لندن واقع است. با تمام اين‌ها يك روز عصر كه همسر آليسيا از كار برمي‌گردد آليسيا با شليك گلوله او را به قتل مي‌رساند. پنج بار به‌صورت او شليك مي‌كند و بعد ساكت مي‌شود. آن‌قدر ساكت كه از آن به بعد حتي يك كلمه هم حرفي نمي‌زند. آليسيا حتي در دادگاه و جلسه‌ي محاكمه‌اش هم لب از لب باز نمي‌كند. نه توجيهي، نه توضيحي، نه بحثي، هيچ.

سكوت شكست‌ناپذير آليسيا  سبب مي‌شود ماجراي تراژدي خانگي كه چيز چندان غيرمعمولي هم نيست بازتاب بسيار وسيعي داشته باشد و براي ماه‌ها تيتر اول روزنامه‌ها و حرف دهان مردم شود.

تصميم‌ مي‌گيرند آليسيا را از رسانه‌ها دور نگه‌دارند و در يك مركز رواني با تجهيزات امنيتي بالا و در شمال لندن بستري كنند. آنجا نام «بيمار خاموش» را روي او مي‌گذارند. تئو فيبر، روانشناسي است كه برخلاف نظر ديگران خيال مي‌كند مي‌تواند آليسيا را به حرف بياورد. مخالفت‌هاي بسياري با اين قضيه مي‌‌شود اما تئو مصمم است. به نظر او «آليسيا تنها كسي است كه از حقيقت خبر دارد» و فكر مي‌كند خود او تنها كسي است كه مي‌تواند بيمار خاموش را به حرف وادارد.

بيمار خاموش و چرخي در ذهن شخصيت‌ها

اينجاست كه حماسه‌ي رازآلود الكس مايكليديس آغاز مي‌شود. نويسنده هم ذهن آليسيا، زني كه محكوم به قتل همسرش است، و هم تئو، روان‌شناسي كه سعي دارد او را درمان كند، را وا مي‌كاود و خواننده را انگشت‌به‌دهان مي‌كند.

بله. نويسنده در كتاب بيمار خاموش به‌جاي آنكه داستان شخصيت‌هاي اصلي را صحنه به صحنه دنبال كند، در افكار آن‌ها چرخ مي‌زند و مخاطب را نيز با خود همراه مي‌كند. نويسنده روان شخصيت‌ها را مي‌كاود و مخاطب را در رازي كه آليسيا را احاطه كرده است و اسرار متعدد تئو غرق مي‌كند.

شخصيت‌پردازي

آليسيا تنها شخصيتي نيست كه نويسنده سعي كرده تمركز خود را روي او بگذارد. با پيش رفتن در داستان درباره‌ي تئو و زندگي‌اش بيرون از تيمارستان، همسرش و هدفش از تلاش براي بازگرداندن صداي آليسيا بيشتر دستگيرمان مي‌شود. داستان اين دو شخصيت به‌خوبي ساخته‌وپرداخته شده است و مخاطب را راضي مي‌كند.

شخصيت‌هاي ديگري هم هستند كه مي‌آيند و مي‌روند و نقش چندان مهمي هم ندارند؛ نويسنده تنها براي شاخ و برگ دادن به داستان از آن‌ها بهره مي‌برد. مي‌آيند و نقششان را بازي مي‌كنند و اجازه مي‌دهند داستان خودش پيش برود. مانند مدير تيمارستان، پسرعموي آليسيا، مدير گالري كوچكي كه آثار آليسيا را به نمايش مي‌گذارد، برادر آليسيا، يكي از پزشكان بيمارستان و چند شخصيت ديگر.

برشي از كتاب

از تمام اين‌ها كه بگذريم، كتاب بيمار خاموش تمامش لايه‌لايه باز شدن پوسته‌ي رازي است كه آليسيا را احاطه كرده و به‌تدريج دانستن آنكه چرا او همسر خود را آن‌طور به قتل رسانده است.

«گابريل از همان روز اولي كه او را ديدم تمام دنياي من بوده و هست. هرچقدر هم كه من را ناراحت كند، هرچقدر هم كه نامرتب و شلخته باشد، هرچقدر هم كه بي‌فكر و خودخواه باشد باز دوستش خواهم داشت. من او را همان‌طور كه هست مي‌خواهم. تا زماني كه مرگ ما را از هم جدا كند.»

بيمار خاموش، كتابي اعتيادآور

هر صفحه را كه ورق مي‌زنيم زمين گذاشتن كتاب سخت‌تر مي‌شود؛ انگار كه اعتيادآور باشد. سكوت صلاح قدرتمندي است. اين موضوع را بامطالعه‌ي كتاب عميقاً حس مي‌كنيم، و در تلاش براي كندوكاو در گذشته‌ي آليسيا و پي بردن به راز او با تئو همراه مي‌شويم، و گذشته‌ي تاريكش، كودكي نه‌چندان شادش، پدر خشن و خاله‌ي بدجنس و بسيار چيزهاي‌ ديگر را ذره‌ذره درمي‌يابيم.

كتابي كه تخيل خواننده را به كار مي‌گيرد

آليسيا‌ي كتاب بيمار خاموش مانندِ صفحه‌ي سفيدي است كه خواننده را وامي‌دارد تخيل خود را به‌كار بيندازد و از دفترچه‌ي خاطرات او و حرف‌هايي كه ديگر شخصيت‌ها درباره‌اش مي‌زنند نتيجه‌اي بگيرد، تا درنهايت مشخص شود كه آليسيا دهان باز مي‌كند يا خير. به‌هرحال اين را شما بايد بخوانيد و بفهميد. و زماني كه حقيقت را بفهميد حتم دارم شوكه مي‌شويد.

تا چند صفحه‌ي آخر نه از اتفاقات غيرمنتظره خبري هست و نه از هيجان. گويي الكس مايكليديس تمام نبوغش را در همان چند صفحه‌ي پاياني رو مي‌كند. طرح داستاني هوشمندانه و شخصيت‌پردازي قوي، و درنهايت پيوند تكان‌دهنده‌اي كه ميان اتفاقات برقرار مي‌شود داستان را خواندني‌تر مي‌كند. اگر بخواهيم اين اثر را در سه كلمه توصيف كنيم، شايد شوكه كننده، فريبنده و خشن واژه‌هاي مناسبي باشند.

اگر علاقه‌مند به تهيه‌ي كتاب بيمار خاموش اثر الكس مايكليديس هستيد همين حالا مي‌توانيد آن را از وب‌سايت كاواك خريداري نماييد.

معرفي كتاب بيمار خاموش


برچسب: برندگان جايزه ادبي پوليتزر بخش دوازدهم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۱:۲۶ توسط:sam موضوع:

 

رمان بيمار خاموش، نخستين اثر الكس مايكليديس، در سال ???? به چاپ رسيد. اين رمان را مي‌توان در دسته‌ي آثار جنايي، هيجاني، رمز‌آلود و روان‌شناسي قرار داد. الكس مايكليديس در اين رمان داستان آليسيا برنسونز را روايت مي‌كند؛ نقاشي موفق و مرفه كه يك روز عصر به ضرب گلوله همسرش را به قتل مي‌رساند و ازآن‌پس يك كلمه هم صحبت نمي‌كند. برگردان فارسي رمان بيمار خاموش با ترجمه‌ي مريم حسين نژاد و از نشر سنگ راهي بازار شد و در سال ?? از پرفروش‌ترين‌هاي اين انتشارات بود.

خلاصه‌ي داستان

آليسيا برنسونز هيچ‌چيز در زندگي كم ندارد؛ خود او نقاشي موفق است و همسرش نيز يكي از عكاسان مشهور صنعت مد و فشن است و خانه‌شان زيبا، مشرف‌به پارك و در يكي از محله‌هاي اعياني لندن واقع است. با تمام اين‌ها يك روز عصر كه همسر آليسيا از كار برمي‌گردد آليسيا با شليك گلوله او را به قتل مي‌رساند. پنج بار به‌صورت او شليك مي‌كند و بعد ساكت مي‌شود. آن‌قدر ساكت كه از آن به بعد حتي يك كلمه هم حرفي نمي‌زند. آليسيا حتي در دادگاه و جلسه‌ي محاكمه‌اش هم لب از لب باز نمي‌كند. نه توجيهي، نه توضيحي، نه بحثي، هيچ.

سكوت شكست‌ناپذير آليسيا  سبب مي‌شود ماجراي تراژدي خانگي كه چيز چندان غيرمعمولي هم نيست بازتاب بسيار وسيعي داشته باشد و براي ماه‌ها تيتر اول روزنامه‌ها و حرف دهان مردم شود.

تصميم‌ مي‌گيرند آليسيا را از رسانه‌ها دور نگه‌دارند و در يك مركز رواني با تجهيزات امنيتي بالا و در شمال لندن بستري كنند. آنجا نام «بيمار خاموش» را روي او مي‌گذارند. تئو فيبر، روانشناسي است كه برخلاف نظر ديگران خيال مي‌كند مي‌تواند آليسيا را به حرف بياورد. مخالفت‌هاي بسياري با اين قضيه مي‌‌شود اما تئو مصمم است. به نظر او «آليسيا تنها كسي است كه از حقيقت خبر دارد» و فكر مي‌كند خود او تنها كسي است كه مي‌تواند بيمار خاموش را به حرف وادارد.

بيمار خاموش و چرخي در ذهن شخصيت‌ها

اينجاست كه حماسه‌ي رازآلود الكس مايكليديس آغاز مي‌شود. نويسنده هم ذهن آليسيا، زني كه محكوم به قتل همسرش است، و هم تئو، روان‌شناسي كه سعي دارد او را درمان كند، را وا مي‌كاود و خواننده را انگشت‌به‌دهان مي‌كند.

بله. نويسنده در كتاب بيمار خاموش به‌جاي آنكه داستان شخصيت‌هاي اصلي را صحنه به صحنه دنبال كند، در افكار آن‌ها چرخ مي‌زند و مخاطب را نيز با خود همراه مي‌كند. نويسنده روان شخصيت‌ها را مي‌كاود و مخاطب را در رازي كه آليسيا را احاطه كرده است و اسرار متعدد تئو غرق مي‌كند.

شخصيت‌پردازي

آليسيا تنها شخصيتي نيست كه نويسنده سعي كرده تمركز خود را روي او بگذارد. با پيش رفتن در داستان درباره‌ي تئو و زندگي‌اش بيرون از تيمارستان، همسرش و هدفش از تلاش براي بازگرداندن صداي آليسيا بيشتر دستگيرمان مي‌شود. داستان اين دو شخصيت به‌خوبي ساخته‌وپرداخته شده است و مخاطب را راضي مي‌كند.

شخصيت‌هاي ديگري هم هستند كه مي‌آيند و مي‌روند و نقش چندان مهمي هم ندارند؛ نويسنده تنها براي شاخ و برگ دادن به داستان از آن‌ها بهره مي‌برد. مي‌آيند و نقششان را بازي مي‌كنند و اجازه مي‌دهند داستان خودش پيش برود. مانند مدير تيمارستان، پسرعموي آليسيا، مدير گالري كوچكي كه آثار آليسيا را به نمايش مي‌گذارد، برادر آليسيا، يكي از پزشكان بيمارستان و چند شخصيت ديگر.

برشي از كتاب

از تمام اين‌ها كه بگذريم، كتاب بيمار خاموش تمامش لايه‌لايه باز شدن پوسته‌ي رازي است كه آليسيا را احاطه كرده و به‌تدريج دانستن آنكه چرا او همسر خود را آن‌طور به قتل رسانده است.

«گابريل از همان روز اولي كه او را ديدم تمام دنياي من بوده و هست. هرچقدر هم كه من را ناراحت كند، هرچقدر هم كه نامرتب و شلخته باشد، هرچقدر هم كه بي‌فكر و خودخواه باشد باز دوستش خواهم داشت. من او را همان‌طور كه هست مي‌خواهم. تا زماني كه مرگ ما را از هم جدا كند.»

بيمار خاموش، كتابي اعتيادآور

هر صفحه را كه ورق مي‌زنيم زمين گذاشتن كتاب سخت‌تر مي‌شود؛ انگار كه اعتيادآور باشد. سكوت صلاح قدرتمندي است. اين موضوع را بامطالعه‌ي كتاب عميقاً حس مي‌كنيم، و در تلاش براي كندوكاو در گذشته‌ي آليسيا و پي بردن به راز او با تئو همراه مي‌شويم، و گذشته‌ي تاريكش، كودكي نه‌چندان شادش، پدر خشن و خاله‌ي بدجنس و بسيار چيزهاي‌ ديگر را ذره‌ذره درمي‌يابيم.

كتابي كه تخيل خواننده را به كار مي‌گيرد

آليسيا‌ي كتاب بيمار خاموش مانندِ صفحه‌ي سفيدي است كه خواننده را وامي‌دارد تخيل خود را به‌كار بيندازد و از دفترچه‌ي خاطرات او و حرف‌هايي كه ديگر شخصيت‌ها درباره‌اش مي‌زنند نتيجه‌اي بگيرد، تا درنهايت مشخص شود كه آليسيا دهان باز مي‌كند يا خير. به‌هرحال اين را شما بايد بخوانيد و بفهميد. و زماني كه حقيقت را بفهميد حتم دارم شوكه مي‌شويد.

تا چند صفحه‌ي آخر نه از اتفاقات غيرمنتظره خبري هست و نه از هيجان. گويي الكس مايكليديس تمام نبوغش را در همان چند صفحه‌ي پاياني رو مي‌كند. طرح داستاني هوشمندانه و شخصيت‌پردازي قوي، و درنهايت پيوند تكان‌دهنده‌اي كه ميان اتفاقات برقرار مي‌شود داستان را خواندني‌تر مي‌كند. اگر بخواهيم اين اثر را در سه كلمه توصيف كنيم، شايد شوكه كننده، فريبنده و خشن واژه‌هاي مناسبي باشند.

اگر علاقه‌مند به تهيه‌ي كتاب بيمار خاموش اثر الكس مايكليديس هستيد همين حالا مي‌توانيد آن را از وب‌سايت كاواك خريداري نماييد.

معرفي كتاب بيمار خاموش


برچسب: برندگان جايزه ادبي پوليتزر بخش دوازدهم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۴:۳۸ توسط:sam موضوع:

حفاظ پنجره و نرده حفاظ روي ديوار

حفاظ پنجره و نرده حفاظ روي ديوار

 

در ساختمان هاي امروزي، امنيت حرف اول را ميزند. به همين دليل نصب حفاظ پنجره دوجداره و نصب حفاظ روي درها و ديوارها، انجام ميشود.

زماني كه ما براي اجاره كردن يا خريدن يك خانه و يا آپارتمان اقدام ميكنيم، به درب و پنجرهها و امنيت ساختمانها توجه زيادي داريم.

وجود امنيت در محل زندگي موضوع بسيار مهم و ارزشمندي است. هر چه امنيت يك مكان براي زندگي بيشتر باشد، ميزان آرامش ما نيز از زندگي در آن مكان بيشتر ميشود.

 

نصب حفاظ پنجره

 

در حال حاضر برخي از افراد تصور ميكنند كه حفاظ درب و پنجره، تنها براي نمونههاي قديميتر كاربرد داشت و درب و پنجرههاي امروزي نيازي به نصب حفاظ ندارند. اين تفكر براي كساني كه به تازگي درب و پنجره دوجداره نصب كردهاند نيز وجود دارد. اما بهتر است به شما يادآوري كنيم، هر چند درب و پنجرههاي دوجداره داراي امنيت لازم و كافي هستند، اما اگر منزل يا ويلايي داريد كه هميشه در آن سكونت نميكنيد و رفت و آمدتان به آنجا كم است، شايد بهتر باشد كه حتي با وجود درب و پنجره دوجداره، حفاظ نيز نصب كنيد.

 

گذاشتن حفاظ پنجره دوجداره چه فوايدي دارد؟

گذاشتن حفاظ براي پنجره دوجداره، علاوه بر اينكه به بالا رفتن ميزان امنيت خانه و آپارتمانمان كمك ميكند، باعث زيباتر شدن نماي ساختمان نيز ميشود. البته زيباتر شدن نما به انتخاب مدل مناسب حفاظ وابسته است.

نصب حفاظ پنجره دوجداره UPVC از ورود سارقان به منزل جلوگيري ميكند و از قاب و شيشه پنجره نيز محافظت ميكند. اگر فكر ميكنيد كه در منطقه زندگي شما، شرايط خاصي وجود دارد و احتمال ميدهيد كه شيشههاي پنجره ضربه بخورند يا آسيب ببينند، پيشنهاد ميكنيم كه براي جلوگيري از آسيبهاي احتمالي و ايجاد هزينههاي اضافي، از حفاظ پنجره استفاده كنيد.

انواع حفاظ پنجره دوجداره براي افزايش امنيت

قبل از هر چيز، بهتر است درباره انواع حفاظ پنجره دوجداره اطلاعات لازم را داشته باشيد. حفاظهاي پنجره از جنسها و در مدلهاي مختلفي توليد و روي پنجرههاي محل زندگي شما نصب ميشوند. انتخاب نوع حفاظ بستگي به محل نصب آن دارد و موضوع با اهميتي است، زيرا حفاظها داراي ميزان مقاومت متفاوتي هستند و ميتوانند مانعي براي تابش نور به داخل محيط خانه يا آپارتمان شما بشوند. در ادامه اين مقاله، انواع حفاظهاي پنجره را با جزئيات كامل بررسي ميكنيم.

 

حفاظ آهني براي پنجره هاي بزرگ


حفاظ آهني براي پنجره

حفاظهاي آهني، مقاومت بالايي دارند و قابل توليد در شكلها و اندازههاي مختلف هستند. البته اين حفاظها در شرايط آب و هوايي مختلف، ممكن است رنگ و ظاهر خود را از دست بدهند و زنگ بزنند. به همين دليل نيازمند مراقبت و توجه هميشگي هستند. در ويلاهاي خارج از شهر كه پنجرههاي بزرگي دارند، معمولا از اين نوع حفاظ استفاده ميكنند.

 

حفاظ شبه چوب و وينيل براي پنجره دوجداره


اين نوع حفاظ بهترين و مقاومترين حفاظ در برابر رطوبت و آتش است. اگر در منطقهاي زندگي ميكنيد كه رطوبت زيادي دارد، بهتر است از حفاظهاي شبه چوب استفاده كنيد. حفاظ شبه چوب در برابر آسيبديدگي و پوسيدگي بسيار مقاوم است، البته گرد و غبار را به خود جذب ميكند و نيازمند نظافت مرتب است.

 

حفاظ پنجره دوجداره از جنس استيل


امروزه حفاظ پنجره از جنس استيل، بيش از انواع ديگر مورد استفاده قرار ميگيرد. ويژگي برتر حفاظهاي استيل، رنگ ثابت و غيرقابل تغيير آنها است. اين حفاظها در مدت زمان طولاني، از رنگ و رو نميروند و كيفيت خود را حفظ ميكنند. حفاظ استيل همچنين مقاومت بالايي نسبت به تغييرات آب و هوايي دارد و به همين دليل بهترين انتخاب براي مناطق مرطوب به حساب ميآيد.

 

حفاظ پنجره چه مدلهايي دارد؟

 

حفاظ كاربردي و شيك رول شونده
حفاظ پنجره رول شونده

حفاظهاي رول شونده براي باز و بسته شدن، مانند يك فرش لوله شده رول ميشوند. حفاظهاي رول شونده، مانند همان حفاظهايي هستند، كه در مقابل درب مغازهها و پاركينگها نيز نصب ميشوند. ظاهر اين حفاظها بسيار شيكتر و عملكرد آنها كاملا كاربرديتر از ساير مدلها ميباشد.

 

حفاظ نردهاي براي درب و پنجرهها


حفاظهاي نردهاي، در واقع نمونهاي از حفاظها هستند كه به صورت نرده در مقابل پنجره قرار ميگيرند و امكان باز و بسته كردن آنها وجود ندارد. البته اگر از حفاظ نردهاي براي نصب در مقابل دربهاي منزل استفاده كنيد، ميتوانيد آنها را در جهت در و به صورت لولايي باز و بسته كنيد.

 

حفاظ ابرويي براي پنجره هايي با ارتفاع زياد


حفاظهاي ابرويي معمولا نسبت به ساير حفاظها كم تراكمتر است، تمام پنجره را نميپوشاند و شبيه ابرو ميباشد حفاظ ابرويي معمولا روي پنجرههايي نصب ميشود كه پهناي آنها نسبت به ارتفاعشان بيشتر است. اين حفاظ نسبت به ساير حفاظها زيبايي بيشتري روي پنجرهها دارد و در عين حال، كاربرد آن با كاربرد ساير انواع حفاظها مشابه است.

 

چگونه براي نصب حفاظ پنجره اقدام كنيم؟


حفاظ پنجره دوجداره

براي نصب حفاظ پنجره، ابتدا بايد پنجره مورد نظر را در جايگاه مناسب نصب كنيم. نصب درب و پنجره بايد توسط متخصصان آموزشديده در اين زمينه انجام شود.

شركت توليدكننده پنجره دوجداره حفاظ سازه با داشتن متخصصين و مشاورين حرفهاي در اين خصوص ميتواند راهنما و همراه شما براي نصب بهترين پنجره دوجداره باشد.

پس از نصب پنجره دوجداره UPVC، بهتر است، از كارشناسان و مشاوران اين حوزه براي انتخاب نوع محافظ، با توجه به نوع پنجرهها، موقعيت و جايگاه قرارگيري آنها كمك بگيريد. سپس اندازهگيريهاي لازم براي ساخت و نصب حفاظ پنجرهها توسط متخصصان انجام ميشود.

بعد از انتخاب طرح، نوع، جنس و رنگ حفاظ، توليد آن صورت ميگيرد و نصاب براي نصب به محل مورد نظر مراجعه ميكند.

اكنون كار به پايان رسيده و حفاظ شما نصب شده است. حال اگر حفاظ شما از نوعي است كه به قفل كتابي نياز دارد، پس از تهيه قفل  و قرار دادن آن روي حفاظ، ميتوانيدآن را به طور كامل ببنديد و خيال خود را از بابت امنيت ساختمان آسوده كنيد.

آشنايي با انواع درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا

امروزه از انواع مختلفي در ها استفاده مي شود كه شايد مهم ترين استفاده از آن ها در درب هاي ويلاها باشد. آيا شما هم با انواع درب ورودي ويلايي و درب حياط و ويلا آشنايي داريد و مي دانيد كه از چه جنس هايي ساخته مي شوند؟ درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا هم ميتواند از جنس آهن باشد و هم از جنس چارچوب هاي چدني و يا فرفورژه. در اين بخش با ما همراه شويد تا شما را با انواع درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا آشنا كنيم.
درب هاي حياطي فرفورژه از چارچوب هايي ساخته شده اند كه شكل ظاهري آن ها را برخلاف انواع درب هاي مدرن پيچيده تر مي كند. البته اين نوع درب ها معمولا براي ساختمان ها استفاده دارند و متفاوت از درب هاي ويلايي هستند.

انواع درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا

همانطور كه ميدانيد، صنعت نرده سازي در ايران پيشرفت بسيار زيادي داشته است و به يك صنعت مجزا تبديل شده است كه به صنعت توليد گل نرده و همچنين درب هاي فرفورژه ويلايي معروف است. اين صنعت در ايران پيشينه اي قديمي دارد. در زماني هاي قديم با ريخته گري و همچنين شكل دادن به آهن انواع درب ها از جمله درب هاي ويلايي ساخته مي شد اما امروزه اين كار توسط كارگاه ها و كارخانه هاي بزرگ صنعتي انجام مي شود. در زمان هاي گذشته براي اينكه بتوانند درب هاي حياطي فرفورژه را بسازند ابتدا ميله هاي آهني را در كوره هاي بزرگي قرار مي دادند تا آب شوند و گداخته شوند. اين كار براي ساخت درب هاي ويلايي هم انجام مي شود.

ساخت درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا

ساخت درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا هم مانند ساخت انواع درب هاي فرفورژه در زمان هاي قديم به طرق مختلفي انجام مي شده است. زماني كه فلزات را درون كوره هايي مي ريختند تا آب شوند، با درآوردن آن ها و كوبيدن اين نوع فلزات مقاومت و خشكي آن ها كمتر مي شد و در نهايت امكان جلادهي در آن ها فراهم مي شده است. در نهايت افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند قادر بودند تا نقش هاي پرپيچ و خمي روي آن ها پياده كنند كه از جمله آنها مي توان به طراحي هاي اسليمي اشاره كرد.
در نهايت، فلزاتي كه گرام قيمت بودند به آساني بازسازي و به هم متصل مي شدند كه با تغيير شكل آن ها در واقع درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا از آن ها ساخته مي شد. شايد در گذشته مانند امروز در ساخت اين نوع درب ها تنوع وجود نداشته است اما امروزه با تكنولوژي هاي پيشرفته اي كه در اين زمينه وجود دارد، انواع درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا فرفورژه در طرح ها و رنگ هاي مختلف ساخته مي شود و به شما اين امكان را ميدهد كه طراحي هاي مختلفي براي خود داشته باشيد.

انواع درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا

البته انواع درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا يكي نيست و شما ميتوانيد انواع مختلفي از آن ها را مشاهده كنيد كه در واقع براي ويلاها مورد استفاده قرار مي گيرند. بايد بدانيد كه انواع مختلف درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا ويژگي هاي متفاوتي دارند و همين هم باعث مي شود كه استفاده از آن ها در مناطق مختلف متفاوت باشد.
 

انواع درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا

 

شما ميتوانيد هم از درب هاي چوبي و هم از درب هاي فلزي به عنوان درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا استفاده كنيد البته دقت داشت هباشيد كه استفاده از برخي از آن ها در برخي از نقاط كشور مجاز نيست چرا كه ممكن است امنيت خانه و ساختمان شما را با مشكل روبرو كنند.

زيبايي و تنوع درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا

معمولا درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا بايد زيبايي و تنوع در ساخت داشته باشيد. بيشتر افرادي كه ميخواهند درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا را خريداري كنند در كنار عملكرد، بيشتر به ويژگي هاي زيبايي نماي آن اهميت مي دهند. اين درب ها در واقع تردد شما را به ويلا ممكن مي سازند و به همين دليل هم بهتر است كه علاوه بر زيبايي به كيفيت آن نيز توجه كنيد.
معمولا اينطور گفته مي شود كه خريد درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا نسبت به خريد درب هاي ديگر سخت تر است. شما بعضا ميخواهيد براي خانه خود اين درب ها را خريداري كنيد و شايد بخواهيد ويلاي خود را با دربي زيبا مزين كنيد. در اين حال بايد دقت داشته باشيد كه خريد اين نوع درب ها به شما اجازه مي دهند كه همزمان با زيبايي امنيت را نيز براي خانه خود ايجاد كنيد پس بهترين راه اين است كه هر دو مورد را در نظر داشته باشيد.
به طور كل اما تنوع درب پاركينگ وروردي درب حياط و ويلا بسيار بيشتر از تنوع درب هاي معمولي است. اين نوع درب ها با اينكه در جنس هاي مختلفي مانند چوبي و همچنين آهني ساخته مي شوند اما به شما اجازه خواهند داد كه همچنان هم زيبايي و هم تنوع خانه خود را حفظ كنيد.

حفاظ حفاظ نرده شاخ گوزني  جلوي پنجره

 

جذابيت آن ساختمان را دوچندان ميكند. ميتوان با سرمايهگذاري روي حفاظهاي آپارتمان آن را متفاوتتر از بقيه ساختمانها كرد.
بعضي افراد با شكل ظاهري حفاظها ارتباط برقرار نميكنند و با اين ديد كه آپارتمان را مانند يك مكان نظامي ميكند، به آن مينگرند اما درعينحال براي امنيت آن را ضروري ميدانند.

بايد در نظر داشت كه با ايدههاي متنوع ميتوان از اين حفاظها براي زيبايي ساختمان استفاده كرد
علاوه بر اينكه باقابليت رنگپذيري ميتوان حفاظهايي همچون حفاظ شاخ گوزني را با نماي ساختمان ست كرد ميتوان با استفاده از گياهان رونده و پوشش اين حفاظها با اين گياهان علاوه بر پوشش حفاظها و خارج كردن نماي ساختمان از حالت نظامي، زيبايي طبيعي خاصي به آن بخشيد.

حفاظ نرده شاخ گوزني  به دليل شاخههاي تودرتو علاوه بر حفظ امنيت
بستر مناسبي براي رشد گياهان رونده ميباشد.
امنيت يكي از مواردي است كه جايگاه ويژهاي در كيفيت زندگي افراد داشته و همچنين ميتواند آرامش را براي آنها به همراه داشته باشد.

امنيت از نيازهاي ضروري انسان بوده و به معني دفاع از خود، خانواده، دوستان و اموال از خطرات ميباشد كه نشاندهنده ضرورت بالاي آن ميباشد.
بهطوركلي همواره در طول تاريخ انسانها به دنبال پاسخ به اين نياز بودند و سعي در ساختن ابزاري براي دفاع از سكونتگاههاي خود و همچنين ابزار دفاعي نظامي بودند.

تمامي اين اقدامات براي حفظ امنيت فردي و اجتماعي فرد بوده است
از طرفي تغييرات فرهنگي و همچنين نحوه زندگي تأثير به سزايي در تغيير شكل مسكن داشته است. آپارتمان جزء تغييرات شكل مسكن، در طول تاريخ بود.

 

 

نسل جديد حفاظ روي ديوار آهني


از ديگر توليدات گروه صنعتي حفاظ سازه نسل جديد حفاظ روي ديوار و انواع درب و حفاظ نرده شاخ گوزني  ميباشد كه در ذيل به تعدادي از آنها اشاره ميگردد:

نسل جديد حفاظ روي ديوار: انواع حفاظ روي ديوار
حفاظ نرده شاخ گوزني 
حفاظ ليليوم
حفاظ نيزار
حفاظ بوته اي
حفاظ آبشاري
حفاظ كلاسيك
حفاظ نخل مرداب
حفاظ نرده شاخ گوزني  آهني :
از زندگي دوران باستان تا زندگي مدرن امروزي، هميشه انسان نيازمند ترفندهايي براي افزايش امنيت محل زندگي خود بوده كه راه حل آن نيز از ابتدا تاكنون نصب حفاظ ساختمان بوده است.

حفاظ نرده شاخ گوزني  حفاظ ديوار ليليوم

وقتي انسانهاي اوليه در غارها زندگي ميكردند
براي حفاظت خود از حملهي حيوانات وحشي، تلهها و حصار هايي از چوب درختان و شاخ هاي بزرگ حيوانات مثل شاخ گوزن در نزديك محل زندگيشان كار ميگذاشتهاند تا حيوانات و يا دشمن به دام افتاده و نتوانند وارد غار و محل زندگي آنها شوند.

 


حفاظ نرده شاخ گوزني  حياط

 

همان تلهها نقش حفاظ ساختمانهاي امروزي را ايفا ميكردهاند.
نسل جديد نرده حفاظ روي ديوار بدليل اينكه از شاخ گوزن الگو برداري شده و شباهت زيادي نيز به شاخهاي گوزن دارد به حفاظ آهني معروف شده است .

امروزه از سيستمهايي مانند فنسهاي الكتريكي، قفلهاي الكترونيكي، دوربينهاي مداربسته، انواع حفاظ ساختمان مانند شاخ گوزني ، حفاظ ليليوم، حفاظ بوتهاي، حفاظ آبشاري، حفاظ نيزاري، حفاظ بوته خاري حفاظ شاخ گوزني و … استفاده ميشود.
توصيه ميشود جهت افزايش امنيت ساختمان خود، نصب حفاظ ساختمان را در برنامههاي خود داشته باشيد.
اگر براي تامين بيشتر امنيت محل زندگي يا كار خود برنامه ي ويژه اي داريد و دوست داريد در مورد حفاظ نرده شاخ گوزني  كه يكي از بهترين ابزارها براي تامين امنيت ساختمان است بيشتر بدانيد:

1. حفاظ بوته اي يا حفاظ شاخ گوزني يا نرده حفاظ هاي طرح جديد براي ديوار چيست؟

 

???نوعي نرده حفاظ دزدگير روي ديوار مي باشد كه ازكنارهم قرارگرفتن ميلگردهايي باسايز 10 ميلي متر تشكيل شده است وايده ساخت آن برگرفته از بوته هاي خار دار مي باشد كه بصورت نامنظم بطور ذاتي محافظت راانجام مي دهند. درحفاظ بوته خاري ياحفاظ بوته اي نيز باقرارگيري ميلگردهايي باابعاد مختلف، نقش محافظي دربرابر ورود سارقين وحيوانات به داخل منزل رادارند ودرصورت تلاش فردبراي عبور،سبب رسيدن آسيب به آن فرد مي شود.


2. فرق بين حفاظ بوته اي و حفاظ شاخ گوزني حفاظ سازه   درچه چيزي است؟

 

???حفاظ شاخ گوزني داراي شاخه هاي مرتب وباالگوي تكرارشونده مي باشد درحاليكه حفاظ بوته اي ازالگوي ثابتي پيروي نميكند و دقيقا مانند بوته هاي خار،حالتي تو درتو دارند.


3. آيا نرده آهني بوته اي يا نرده آهني شاخ گوزني امنيت رابطور كامل برقرارمي كند؟

 

???تمامي حفاظ هاي توليدشده درصنايع فلزي حفاظ سازه   ،تضمين كننده امنيت مي باشند.جوش هاتحت 2 طرف مي باشد.نحوه نصب حفاظ هانيز بابهترين كيفيت ممكن انجام مي شود.


4. قيمت هاي حفاظ نرده آهني روي ديوار؟

 

.?? قيمت حفاظ هاي طرح بوته از متري 80 هزار تا 220 هزار تومان مي باشد.


5. چه فاكتورهايي در تعيين قيمت حفاظ بوته اي نقش دارد؟

 

??? ازفاكتورهاي م?ثر بر قيمت حفاظ بوته اي مي توان به عوامل ارتفاع،تراكم،نوع رنگ و نوع جوش اشاره كرد


6. آيا تنوع رنگي براي رنگ آميزي وجود دارد؟

 

???تمامي محصولات صنايع فلزي حفاظ سازه   ازجمله حفاظ هاي روي ديوار، قابل اجرادر رنگ هاي مختلف مي باشد. پرفروش ترين رنگ هاعبارت اند از:مشكي، سفيد، كرم و قهوه اي. مشتريان مي توانند بنا بر سليقه خود و همرنگ با نماي ساختمان يا ديوارهاي خانه و درب ، رنگ مورد نظر خود را انتخاب كنند.


7. چه ارتفاعي از حفاظ طرح بوته اي يا حفاظ شاخ گوزني مناسب تراست؟

 

???ارتفاع حفاظ ها بسته به ارتفاع ديوارهاي آپارتمان متفاوت است. حفاظ هاي 50 سانتي متري فقط براي ديوارهايي باارتفاع 3 متر و بالاتر مناسب است وبراي ديوارهاي ديگر حفاظ 90 سانتي متر به بالا مناسب مي باشد. براي آسودگي خيال مي توانيد ازارتفاع هاي بالاتراستفاده كنيد البته توجه داشته كه بهتراست تاكيد روي ارتفاع و تراكم موازات هم انجام شود.


8. نحوه نصب نرده حفاظ چگونه است؟ آيا نصب آن نياز به متخصص دارد؟

 

???اگرسطح كار جزو 87 درصد معمول باشد، نصب حفاظ روي ديوار با آموزش درست ديگر نياز به يك نصاب ندارد. اما اگر جزو حالت هاي خاص باشد، بهتراست ازمتخصصين حفاظ حفاظ سازه   دراين زمينه بهره گرفته شود تا نتيجه ايده آل ترباشد.


9. شرايط بازديد رايگان چيست؟

 

??? درحال حاضربازديد رايگان درتهران ، كرج و اطراف آن مي باشد. براي درخواست بازديد رايگان همواره مي توانيد ازساعت 9 صبح تا 8 بعدازظهر با شماره هاي شركت صنايع فلزي حفاظ سازه   تماس حاصل فرماييد..مسئولين پس ازثبت وقت شما، بسته به تعداد افراد منتظر در ليست بازديد، براي پروژه شما يك ساعت مشخص در همان روز يا روز بعد آن تعيين ميكنند و چند ساعت قبل براي انجام هماهنگي هاي لازم، باشما تماس خواهند گرفت.
اگردر شهرهاي ديگر مانند رامسر ، انزلي ، گرگان ، بوشهر ، يزد ، اصفهان ، شيراز و ... هستيد ، مي توانيد با ارسال عكس هايي از پروژه خود ، ازمشاورين ما اطلاعات دريافت كنيد.


10. نحوه سفارش نرده حفاظ در صنايع فلزي حفاظ سازه   چگونه است؟

 

???براي سفارش تمامي محصولات پس ازمشاوره يا بازديد رايگان و تعيين متراژ دقيق پروژه، ارتفاع حفاظ، تراكم حفاظ ، جنس ونوع رنگ ونوع جوش، هزينه ها محاسبه مي شود و بصورت يك فاكتور براي شما ارسال مي شود. فاكتورها ازطريق شبكه هاي اجتماعي وفكس ارسال مي شوند. پس ازتاييد فاكتورتوسط كارفرما و واريز 30% از هزينه كل،ساخت حفاظ شروع مي شود وبسته به متراژ پروژه درحد معمول تا 4 روز كاري آماده مي شود.


11. اگردرشهرهايي بجز تهران باشيم چگونه خريد كنيم؟

 

???امكان بازديد رايگان وجود ندارد و كارفرما خود بايد متراژ كار را اندازه بگيرد. اما همانطوركه گفته شد ،مي توانيد با ارسال تصاويراز پروژه، براي انتخاب بهتر ازمشاورين صنايع فلزي حفاظ سازه   كمك بگيريد.


12. نحوه حمل وبارگيري حفاظ به چه صورت مي باشد؟

 

???بارگيري حفاظ هابسته به متراژ كارمتفاوت است. ازوانت بار يا كاميون متفاوت است.
تاحد ممكن سعي مي شود كه حفاظ هارا بصورت مرتب چيد تا جاي كمتري رابگيرند.


13. منظوراز تراكم حفاظ هاي روي ديوار از جمله حفاظ بوته اي يا حفاظ شاخ گوزني چيست؟

 

???تراكم حفاظ هاي روي ديوارازجمله حفاظ بوته اي ، به معني تعداد رديف هاي اصلي و فرعي كارشده در يك هرشاخه از حفاظ مي باشد. مقدارتراكم به دوصورت شمارش مي شود.


1. برحسب شاخه هاي اصلي كه با چهار تراكم 8 ، 10 ، 12 و 15 رديف معرفي مي شود
2. برحسب شاخه هاي فرعي كه با چهار تراكم 16 ، 20 ، 24 و 28 رديف معرفي مي شود
معمولا تعداد شاخه هاي اصلي را مبناي تراكم در نظر مي گيرند.


14. زمان تحويل از شروع سفارش چند روزه است؟

 

???.زمان تحويل حفاظ پس ازتاييد پيش فاكتور براي متراژهاي معمول 3 الي 4 روز كاري مي باشد. درمتراژهاي بالا ممكن است اين زمان طولاني تر باشد


15. آيا اين حفاظ ها خدمات پس ازفروش دارد؟

 

???.صنايع فلزي حفاظ سازه   براين باوراست كه رضايت مشتري مهمترين عامل براي پيشرفت كسب وكاراست.ازاين رو تمامي محصولات خود را با حداكثركيفيت ممكن ارائه مي كند. ازاين رو مشتري مي تواند قبل ازسفارش نمونه را از نزديك مشاهده كند تا با خيال آسوده خريداري نمايد.
اين مجموعه ضامن كيفيت محصولات وخدمات خود مي باشد.


16. حفاظ ها با چه كيفيتي ارائه مي شود؟

 

???حفاظ توليد شده در صنايع فلزي حفاظ سازه   با ميلگرد درجه يك سايز 10، جوش دورو، رنگ پودري الكترواستاتيك تيزكاري گيوتيني ارائه مي شود.


17. مشاوره رايگان خريد نرده حفاظ به چه صورت است؟

 

???مشاوره به دوصورت انجام مي شود:
1.
مشاوره حضوري : هنگام بازديد رايگان، كارشناسان تمامي مشاوره هاي لازم را ارائه مي دهد.
2.
مشاوره تلفني:با شماره 09123649705 تماس گرفته


18. چگونه مي توان ليست قيمت حفاظ ها را دريافت كرد؟

 

براي دريافت ليست قيمت ها همواره مي توانيد باارسال پيام در واتس اپ به شماره 09123649705 اقدام نماييد.


19. عرض نرده حفاظ ديوار ساختمان چقدر است؟

 

عرض حفاظ ها با توجه به ارتفاع آن ها بين 35 سانتي متر تا 75 سانتي متر متغير است.


20. هزينه نصب حفاظ چقدر است؟

 

هزينه نصب حفاظ به عوامل مختلفي بستگي دارد از جمله متراژ كار، ارتفاع ديوار، پستي و بلندي هاي آن، شيب دار بودن، ديوار لغاز و... با اين تفاسير قيمت بين 10 تا 30 هزارتومان متغير مي باشد


21. حفاظ درچه ارتفاع هايي توليد مي شود؟

 

در ارتفاع هاي 50 ، 60 ، 70 ، 80 ، 90 ، 100 ، 110 ، 120 ، 130 ، 140 و 150 سانتي متر توليد مي شوند . ارتفاع هاي ديگر نيز بنا به رخواست مشتري انجام خواهد شد.


22. نحوه پرداخت وجه براي خريد محصولات چگونه است؟

 

بعد از محاسبه قيمت نرده حفاظ وخدمات، فاكتوري براي شما ارسال مي شود .30 درصد از مبلغ فاكتور را به عنوان پيش پرداخت به شماره حساب هايي كه دراختيارتان گذاشته مي شود واريز مي كنيد و 70 درصد مابقي نيز هنگام نصب تسويه مي شود.

منبع : نرده محافظ پنجره

 


برچسب: حفاظ پنجره و نرده حفاظ روي ديوار،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۰:۵۷ توسط:sam موضوع: